Monday, September 29, 2014

Ibrahim Dah Baik Dari Berry-Berry

Ibrahim nampak macam ok dah. kekerapan berry-berry tu dah kurang. Macam back to normal dah. Alhamdulillah. Bagi air garam yang beli kat farmasi tu je. Tapi 1 sachet tu bancuh separuh . kat dalam tu ada bahan tambah untuk kurangkan cirit-birit.

Masa bagi 1st time tu macam failed sebab ibrahim tak suka manis. Penat aku paksa dia minum. Pandai pulak tu bila suruh minum dia cakap 'tak dap..' .

Kali ke dua tu aku tekad gak bagi.. mula-mula dia tak nak minum.. Ntah macam mana dapat idea nak tambah sunquick dalam air tu bagi masam-masam sikit. Oh.. ibrahim ni tak suka minum manis-manis tapi kalau manis sikit-sikit masam tu dia suka. Ini pun tawakal je la bagi. Suka-suka je kan tambah bahan lain dalam air ubat. Buatnya jadi makin teruk. Kan naya? Alhamdulillah ibrahim minum air tu.. kira berjaya jugak cuba-cuba aku tu.

After bagi tu, sampai la sekarang dah takde berak-berak dah. Kalau tak, setiap jam berak. Stress aku. Penat nak bersilat membasuh berak tu sebab ibrahim ni agak lasak budaknya. Kesian pun ada sebab lambat sikit je tukar, melecet-lecet anak aku.




No comments: