Friday, September 5, 2014

I love cooking

Asyik cerita bisnes je kan?? Hari ini kita cerita hal personal pulak..entry santai gitu.

Sejak beberapa bulan lepas, aku dan din dah kurangkan makan kat luar. Bukan apa.. selalunya beli lauk tak kena dengan selera la. Mahal pulak tu.. Kalau masak, jimat berganda dan boleh ulang makan berkali-kali.. Ibrahim pun lagi suka masakan mummy. Kalau mummy masak, Ibrahim makan bertambah-tambah.

Lepas tu aku perasan yang memasak ni boleh melepaskan stress. serius wei! Rasa enjoy sangat memasak. Lepas tu bila kesayangan makan bertambah-tambah lagi la gembiranya hati ini.. Tak puji pun takpe asalkan makan bertambah-tambah.. Tapi selalunya aku akan tanya din 'sedap ke?' .. hehe.. nak jugak suruh cakap sedap tu ;-)

Ok, siapa follow instagram aku @haslinahairudin sure tau hashtag #dapurlina . Kat hashtag ni la aku kongsikan lauk apa yang masak hari-hari. Banyak jugak resepi lauk pauk yang baru aku try. Alhamdulillah semuanya kena dengan selera.

Ini masa ramadhan hari tu.Almost everyday kita berbuka lauk masak sendiri. Resepi if ada terluang masa nanti aku up kan.. simple2 je lauknya. dessert ngan baking lama tak buat. Tunggu ibrahim besar sikit lagi baru mummy keluarkan mixer dari dalam kotak tu..

udang tempoyak

kailan masak sos tiram

acar timun lada

ayam masak lada hitam

kubis masak lemak putih

ikan kembung masak asam

pak choy masak sos tiram

ayam masak merah

sambal udang

kubis goreng

ayam masak kicap johor style
ada banyak lagi tapi bukan almost everyday dapat nak snap gambar lauk kan? ada jugak lauk yang dlm seminggu 2 kali masak bende yang sama.

No comments: