Tuesday, January 17, 2012

Percubaan Pertama Custard Cream Puff (1)

Aku suka mencuba baking- membaking ni. Lagi satu baking ni leh release tension selain dapat makan.Rasa puas walaupun hasilnya tak perfect mana.

Ini rupa batch pertama. Aku tak bape reti nak spiralkan puff tu. Maka hasilnya beginilah jadinya. Sungguh buruk rupa puff yang first batch ni kan?

Ini pulak batch yang terakhir dibakar. Rupa dah sekata. Kira ada peningkatan la. Tapi tak jadi berspiral-spiral macam puff orang lain. Adakah sebab aku guna muncung piping yang salah? Perasan tak kertas baking tu dah hangus-hangus sket kan? Aku repeat guna beberapa kali tau. Tu yang jadi warna hangus tu. Kertas ni jenis silikon. Mahal tapi berbaloi sebab hasil pembakaran tak melekat kat kertas baking langsung.

Aku buat custard cream pulak hari esoknya sebab membakar puff pun dah malam so tak larat nak terus sambung. Jadi aku suka-suki nak buat sambungan entry ni. Agak-agak jadi tak custard cream aku tu?

No comments: