Monday, June 21, 2010

25+1 (Part I)

Dah 2 hari dah aku berumur 25+1 tahun. Hehe saja tak nak cakap umur sebenar. Rasanya ini birthday yang paling aku akan ingat sampai bila-bila kot. Special sangat-sangat. Din luangkan masa untuk sambut birthday bersama-sama aku.

Din datang untuk balik kampung sama-sama aku. Ada majlis sambut menantu untuk Alang (bapak sedara yang sebaya aku) dan din juga datang untuk berkenal-kenalan dengan famili aku. Usaha kami untuk 'langkah seterusnya'.

Di hari birthday aku, aku dan din jadi 'pengapit terjun'. Din tak banyak bunyi. Mengikut je dia. Tak pe la. Untuk bapak sedara aku kan :) Majlis tak habis lagi, kami bergegas pulak ke Kuala Berang untuk hantar fahmie adik aku yang bersekolah kat MRSM Kuala Berang. Ni memang mak dah request awal-awal dengan din. Kami ikut jalan pintas dari Gua Musang lalu Tasik Kenyir. Jalan pulak kira dahsyat sangat-sangat. Berlubang-lubang sana sini. Nasib baik ada Hutan simpan dan Tasik Kenyir untuk mengubat hati.

Malam tu terus balik ke Kuantan. Sampai Kuantan dah pagi. Rehat jap then sambung dating. Ganti celebration birthday aku yang tak berapa sambut hari sebelum tu.

Mula-mula pergi East Coast Mall. Din bagi aku hadiah jam yang aku boleh pakai. Bukan senang nak cari jam yang sedikit pun besi tak boleh kena kulit aku. Then, dah bagi hadiah kat aku, adalah juga kami jalan kat situ, tapi bosan. So, kami ke Teluk Cempedak.

To be continue.... (penat la nak taip-taip semua sekali dalam 1 post)

No comments: