Thursday, February 21, 2013

Me Time

Sejak ada Ibrahim susahnya lahai nak ada ' me time' (masa untuk diri sendiri). 24/7 aku ngan Ibrahim. Time dia tido la baru aku dapat buat keje.

Sekarang waktu tido dia macam teratur. Siang dia tido pukul 12 sampai pukul 4 atau 5 petang. Malam pukul 8 hingga pukul 12 malam. Yang ni biasanya straight tak bangun mintak susu. Pukul 12 mlm sampai pagi pulak dia bangun sekejap-sekejap mintak susu. So far, senang je kalau dia ikut waktu tido dia ni.

Pastu sekarang takde la aku terperap je dalam rumah. Nak ke mana-mana kena tunggu din bawa. Rimas gitu sebab aku dah biasa berdikari. Masalah tu dah setel sejak Ibrahim dah ada baby carrier. Aku nak pergi pasar lambak atau pasar tani, aku bawa je Ibrahim ke kedai din pastu tinggalkan dia dengan abah dia. Nak ke mana-mana dekat-dekat dah boleh dah. Lega sangat rasenye. Kalau tak stress aku.

Alhamdulillah dah boleh ikut rentak jadi mummy Ibrahim dah sikit-sikit. Cuma tu la. Aku kena ada 'me time' supaya aku tak stress. Nasib jugak la husband aku keje sendiri so senang la sikit. Kalau keje ngan orang, dengan siapa la aku nak letak Ibrahim kalau aku nak pergi ber 'me time'?

ok.. ibrahim dah batuk-batuk dalam buai tu. Nak suruh angkat la tu. Tak pun puting takde kat mulut. Got to go :)

No comments: