Thursday, February 7, 2013

Makin Hari Makin Bam-Bam

Sebelum aku celoteh pasal aku , din dan Ibrahim, aku nak ucap terima kasih kat riana dan pemilik boutique lovey dovey shawl sebab sudi sharing kat entry milk booster tu. Aku dah try soya perisa jagung dah but still bukan milk booster aku. Sekarang ni makin teruk pulak rasenye nak dapatkan susu. Dah buat power pumping beberapa hari pun still la hasilnya sama je. Tapi aku taknak mengalah demi anak bam-bam temuk-temuk ku.

Ibrahim makin semangat. Kalau pegang memang sedap tak lembik-lembik so takde la aku rase insecure masa nak mandikan dia. Cuma kalau dukung lama-lama tu memang lenguh la pinggang. Pulak tu sekarang dapat peel nak suruh angkat bawa dia jalan-jalan tengok luar rumah. Ni nak kena cari kain dukung baby tu. Tapi bila survey online atau dalam buku Pa&Ma tu mahal yang amat. Cecah ratus-ratus kot kalau yang brand baik-baik.Tapi din macam tak berapa approve nak guna kain ikat-ikat macam tu. Walaupun aku cakap orang dulu-dulu lagi la pakai kain batik lepas je kendong anak. Ok je, selamat je.

Ibrahim sekarang kuat melasak dah. Mandi nak macam swimming. Kalau tak bagi dia buat aksi macam tu sure menangis. Pastu dah pandai cakap bahasa baby dah. Kadang-kadang entah apa yang dia borak ngan aku siap senyum-senyum. Yes! Ibrahim sangat pemurah dengan senyuman. Suka betul senyum dak temuk tu. Mummy dan abah pun dia dah kenal sangat.

Semalam first time after bersalin aku drive semula. Rase macam budak baru dapat lesen. Lama kot tak drive sebab berapa minggu before bersalin tu pun din yang drive ke mana aku nak pergi. Nanti nak praktis bawa Ibrahim pulak. Senang aku nak bergerak ke kedai ke atau ke mana-mana je. Ini macam patah kaki aku terperap kat dalam rumah.

Tadi first time after bersalin aku masak untuk din. Masak bende simple macam french toast ngan bake bean dah rase best sangat sebab ade anak kecik ni semuanya rase tak sempat. Lepas ni kita cuba masak benda-benda berat pulak macam lauk-lauk semua tu. Masak nasi , jerang air semua tak kira ey sebab yang tu kira ngelat.

Ok la panjang celoteh aku. Nanti Ibrahim bangun nak susu kelam kabut pulak aku. Jadinya meh la mengakhirkan entry dengan gambar makanan yang aku masak pagi tadi dan aku bangga gila ngan achievement aku yang tak seberapa tu :)

No comments: