Tuesday, May 24, 2011

Getz Dah Tukar Bateri Baru

Pagi-pagi tadi dengan semangat berkobar-kobar nak gi opis awal sikit. Sekali tekan-tekan alarm takde respon pape. Huhu.. apakah yang berlaku. Aku buka pintu guna kunci je. Pastu buka bonet, syak mesti bateri punya pasalnya. Buka lubang-lubang bateri tu.. Huhu.. ade yang dah hampir kering.. Call din cepat-cepat bagitau.

Tak tahu nak mintak tolong sape jadi aku call tuan rumah mintak tolong. Tunggu pak cik datang pastu dia test bateri dah tak leh cas dah. Pak cik ni dulu pernah keje mekanik, jadi dia cabutkan bateri pastu bawa ke bengkel. Aku ikut sekali sebab aku nak withdraw duit buat beli bateri baru. Nasib masih ada duit nak beli bateri walaupun tak gaji lagi ni.

Pastu pak cik ada hal, so orang bengkel hantar aku dan pasangkan bateri baru. Lepas setel semua, aku pun ke opis.

Bila jadi dugaan yang macam ni, aku jadi macam sedih sangat. Kalau ikutkan takdela susah mana PJJ ni cuma lepas kahwin aku rase survival spirit aku hilang ntah ke mana. Rasa lembik sesangat. Semua nak berharap kat suami dan macam takleh buat pape sendiri. Ke aku je rasa macam ni?

No comments: