Wednesday, October 27, 2010

Career Talk

Ini bukan entry pasal macam mana nak membina kerjaya ke hape but aku nak cerita pasal kerja aku je. Ok kita mulakan dengan aku akan melalui appraisal untuk confirm jawatan kat company sekarang. Macam cepat je kan? Aku baru 5 months keje sini. Bos aku la nak cepatkan supaya gaji baru dapat diselaraskan on January 2011. Gaji baru? if layak untuk mendapatkan gaji baru ;p Insya-Allah.

Sepatutnya hari ni sessi appraisal dengan bos aku. Tapi aku rasa aku perlukan settlekan kerja-kerja kat tempat client ni dulu so sessi appraisal tu ditangguhkan next week.

Semalam (26/10/2010) pulak, aku gi interview SPA untuk jawatan Pegawai Teknologi Maklumat(PTM). Pergi sebab mak aku yang paksa-paksa pergi. Alhamdulillah aku dah buat yang terbaik. If ada rezeki, adalah. Cuma yang tak bestnya, aku ingat datang awal, boleh dapat turn awal. Rupanya tak korang. Dah ada susunan bilik-bilik mana nak masuk . Ikut nasib jugak la. Macam aku, aku macam orang terakhir untuk bilik aku. Berjam-jam pulak tu aku tunggu. Kawan-kawan yang sama-sama register pagi tu dah selamat gi office dan gi Nilai dah pun. Dugaan betul.

Nak tipsi-tipsi ke? (tiru perkataan tipsi Ros). Hehe tak yah la. If aku berjaya jadi PTM baru aku bagi tipsi-tipsi. Baru best bagi tipsi-tipsi yang berjaya :)

No comments: