Thursday, October 21, 2010

Berubah Hati

Pagi tadi drive gi keje from KL (aku stay hotel kat KL ngan mak aku), dengar la Hot FM pasal 'berubah hati'. Diorang ni ala-ala respond kes budak yang disuspek kena culik tapi rupa-rupanya lari tak nak kahwin.

Aku sempat dengar dua kes je. Tapi semua kisah pasal kahwin dan sedih-sedih je. Farah ngan AG pulak pasang lagu sedih-sedih. Aku yang drive kereta kat highway pun rasa sedih-sedih dan macam perasaan dibuai-buai. Ko bayangkan aku bawa 100km/j pun aku rasa slow macam kura-kura je.

Yang 1 kes yang dia nak nikah on 09/10/10, pastu majlis on 10/10/10, sekali baru tau tunang @ kekasih dia tu ada anak luar nikah dengan pompuan lain. Siap jumpa famili pompuan tu lagi nak sahkan.Dia tau pulak time raya 10/09 . dia amik keputusan drastik untuk tak kahwin dan tunang @ kekasih dia tu kahwin dengan pompuan lain tu masa date yang diorang patut kahwin. huhu.. sedih kan. mesti dia akan ingat sampai bila-bila tarikh tu. Nasib baik dia ada peluang nak 'berubah hati' kan?

Yang lagi 1 pasal mak cik yang berubah hati sebab laki ala-ala playboy. Siap ber'boyfriend' sebab marah sangat dengan laki dia. Tapi tak ada hati pun kat boyfriend dia. Pastu laki dia tau, kena pukul dan cerai. Tapi dia macam suka je kena cerai. Motif dia buat macam tu pun sebab nak bercerai. Adoi.. boleh pulak.

Hal-hal macam ni susah nak cakap. Kadang-kadang orang berubah hati ni banyak penyebabnya. Tapi aku berdoa supaya aku ngan din dijauhkan dengan masalah berubah hati ni. Berubah hati hal lain boleh. Relationship tak mau.

No comments: