Thursday, October 21, 2010

Baraka Allahu Lakuma


I've started to love this song mase wedding shai. Masa slide show presentation ada pasang lagu ni (correct me shai if i'm wrong). Waktu tu aku tak de la faham maksud lagu tu. Just enjoy the beautiful melody je.

Then, esoknya tempat aku gi kursus kahwin tu ada wedding. Ada gak pasang lagu ni. Ada words arab yang aku faham sikit-sikit. Ada ucap selamat kepada pengantin dalam lagu tu.

Hari isnin macam tu, gi office mintak copy lagu maher zain ni. Opismate aku memang ada copies lagu maher zain. Aku pun google pasal lagu ni. Dalam lagu ni ada doa yang Rasulullah S.A.W guna untuk mendoakan pasangan pengantin.

Aku pun dah letak dekat header blog doa ni. Moga diberkati-Nya perkahwinan aku dan din nanti :)

Maksud doa tu :
Semoga Allah memberkati kamu dan melimpahkan berkat kepada kamu dan menghimpunkan kedua kamu di dalam kebaikan.
p/s: nanti majlis aku, nak pasang lagu ni la.

No comments: