Thursday, June 12, 2014

Mummy Punya Cerita Pulak

Semalam ada check up utk family planning. Aku dah stop depo injection, lagipun Ibrahim dah 1 tahun 6 bulan so enough la ambil depo. Pernah terbaca side effect ambil depo injection adalah tulang reput. Scary kan? Kita cuba natural planning atau pun tak plan langsung. Ikut la, kalau ada rezeki terima aje.

Sambil check up utk yang tu. Aku kan last time mengadu jantung berdebar-debar. Pastu cepat penat. Tau-tau selalu dah pengsan tak boleh buka mata. Yang best Klinik Kesihatan Ibu Anak sini memang concern habis. Apa kita ngadu, diorang take serious. Last check up ada ambil Tiroid Function Test (TFT) in case ada problem dengan tiroid. Pastu doktor cakap may be athma attack. TFT result aku dalam normal range dan memang terbukti yang aku athma attack.

Utk check up semalam, aku cakap yang aku dah batuk lebih sebulan. Pastu takut la kalau kena tibi ke apa. So, start hari ni aku kena hantar 1 hari 1 sample kahak untuk test kuman apa yang degil sangat. Yela.. aku dah on medication, pastu dah ambil antibiotik dah tapi still tak baik. Dah la ada athma kan? tak pasal2 kena monitor athma aku. Boleh kata teruk jugak la sebab ada time senak betul dada aku. Pastu semalam dalam menunggu setel jumpa doktor semua, ada nurse tegur bibir aku biru. maknanya oksigen supply tak cukup.

Sekarang pun, buat keje sikit dah semput. Lepas tu cepat nau penat. Hope everything will be ok dan aku cepat sembuh. Susah ok nak menjaga Ibrahim, buat house chores, nak berbisnes lagi kalau terus-terusan macam ni.

2 comments:

irrayyan said...

salam, kalau sis nak buat rawatan herba, boleh hubungi en nizam kat fb die : nizam herbalist,, ritu ada kawan saya baby dia asma smpi dh monyok, pasif 2minggu xleh tdo malam...pas makan madu bidara+sapu gel bidara selama 4hari, boleh tdo lena malam...anak dia setahun lebih camtu...kalau ira demam or selsema pon memang amal ubat herba en nizam aje...alhamdulillah demam semalaman je dah kebah...saya nak share aje,,klu minat boleh contact en nizam tu..

Unknown said...

salam kenal, semoga cepat sembuh yer...anyway saya blogwalking kat sini, jemput singgah ke blog saya http://ibu2ahmad.blogspot.com. Saya follow sini n kalau sudi follow la saya balik yer...