Tuesday, January 8, 2013

Hari ke 24

Pejam celik dah hari yang 24. Tempat czer still ade rase sakit-sakit lagi. Take time la nak baik. Hopefully jahitan kat dalam ok dan takde masalah. Sepatutnya ade nurse datang hari ke 20 untuk cek aku ngan ibrahim tapi sampai hari ni nan ado. Kalau KKIA Bandar Tenggara, lagi efisien. Keluar hospital esoknya pagi-pagi nurse dah datang rumah.

Ibrahim sekarang makin pandai. Cuma sindrom dalam perut tak habis lagi. Ibrahim still banyak tidur dari jaga. Kalau bangun pun mesti nak susu atau diapers dah basah. Kadang-kadang je dia ajak berborak.

Aku tak breastfeed Ibrahim secara eksklusif. Sebab demand Ibrahim for susu memang tinggi. Siang malam ade kot 12 sessions. Setiap session paling kurang pun 3 oz. Pernah dia bantai menyusu dekat 9 oz. Now, dia pakai susu Nan1. Susu ni je ok for him. Anmum pernah bagi pastu stop kononnya gigih nak breastfeed semata siap tinggalkan susu anmum tu kat Johor mase nak balik Pahang aritu.Last-last aku admitted wad sebab exhausted. Then, adik aku cari susu pagi-pagi buta sampai ketuk kedai ok. Adik aku tak tau susu mana ok, then she pilih yang harga paling mahal sebab dia fikir yang mahal mesti ok dan bagus. Aku pulak time tu dihantar naik ambulans ke hospital.

Aku exhausted bukan apa. Penat kena bedah tak habis lagi. Then, travel from Johor to pahang. Ibrahim pulak mase tu ade jaundis. Masa tu jaundis dia paras 12. So, fikir nak bagi cepat baik, paksakan diri la susukan Ibrahim. Sepanjang jalan ok dia menyusu. Jaundis Ibrahim turun ke paras 6. Aku pulak penat sampai kena masuk wad.

Okla.. nak update lebih-lebih macam tak sempat je. Ibrahim ni kalau terjaga mesti terus high pitch kalau tak dapat susu. Bye...

p/s: dd.. pasal stemcell tu, stemcell tu leh generate sel baru. Kalau kena kanser ke atau penyakit-penyakit yang perlukan pembaharuan sel, stemcell tu leh tolong. Tak perlu nak amik air tulang belakang. Lagipun air tulang belakang tu peratusan nak dapat matching yang sesuai lebih rendah dari stemcell punya kaedah. Aku ngan din ready je. Mana la tau akan datang kan?

1 comment:

MyraQhairel said...

jangan minum ais tau...czer ni memang kene bnyk pantang..even myra yg nak masuk 2 taun beranak kan si Syahmi ni pon kekadang rasa ngilu kat perot...tambahan pula si syahmi suke ngempeng..landing2 kat perot..then suke nonjol2 kat perot..be strong k...suke nama ibrahim tuu..nama arwah atok saya....:)