Wednesday, June 20, 2012

Mengidam Ke Teringin?

Bila start je tau pregnant, asal teringin je nak makan sesuatu mesti frust kalau tak dapat. Tapi aku pun confuse aku mengidam ke teringin je nak makan. Ngan kata lainnya mengada-ngada ikut perasaan nak makan.

Bende pertama yang aku nak buah delima. Punya la susah nak cari buah delima sebab bukan musim kan? Mula-mula aku nampak kat pasar tani tapi mahal la pulak bagi aku. RM 7 sebiji jadi aku pun macam ' nak ke ey?'. Pastu cakap dalam hati aritu kat Tesco dalam RM 4 macam tu. So, balik je tanpa beli delima tu.

Beberapa hari pastu cari kat Tesco.. huhu takde pun buah delima. Macam frust jugak sebab tak dapat tapi tak give up lagi sebab fikir boleh cari kat pasar tani pulak macam yang nampak aritu. Sekali kan.... pergi pasar tani orang kedai tu kata takde jual dah sebab susah dapat... huhuhu... kecewanya.

Tapi din takdela buat aku kecewa ke apa. Dia cari kat JB pulak. Alhamdulillah dapat 3 biji. Kat giant rasenye. Aku makan sebiji je tu pun macam seksa nak abeskan. Aku pun macam pelik gak.. time nak macam beria sangat sampai kecewa kalau tak dapat. Bila dapat macam puas tapi tak beria pun. Eh! paham ke apa yang aku explain ni.

Tu pasal la aku confuse betul-betul mengidam atau teringin je. Yela.. orang tua-tua kata kalau tak tunaikan apa yang diidamkan tu anak meleleh-leleh air liur. Tapi rase macam perasaan aku je nak makan macam- macam. hehe..

No comments: