Thursday, April 5, 2012

Mini Cupcake Yummy Yummy

Beli barang nak buat mini cupcake ni tak plan pun. Kebetulan din ada hal kat kedai barang buat kek so aku yang peminat baking stuff memang rambang mata le. Kek very the simple dan definitely akan cuba lagi.

Tengah beat gula dengan butter, boleh pulak mixer aku rosak. Nama pun mixer murah. Pastu hand mixer je pulak tu. Bukan jenis stand yang mahal yang amat ke apa. So, pasni kena grab mixer baru.

Aku bersusah payah beat guna tangan. Tapi takde la sampai sebati telur, butter dengan gula tu aku kerjakan. Bila letak bahan kering all the mix macam ok pulak blend. Nak letak dalam cup pulak susah. Yelah.. cup size kecik amat. So, aku guna piping bag untuk letak bancuhan dalam cup. Nasib dah pandai guna piping bag. Kalau tak comot la mini cupcake aku. Masuk dalam oven, sukanya bila all turn ok. Naik cantik je.

1 bancuhan dapat dalam 80 biji mini cupcake tapi yang masuk tupperware tak cukup pun 80 sebab aku dan din dah ngap dulu.

1 comment:

dd dudu said...

lina aku suke cupcakes kecik2

hehe