Wednesday, November 30, 2011

Bila Hati Dah Goyah

Hi uols. Aku kan sebenarnya banyak je kejadian yang patut diblogkan tapi ntah la. Macam malas gitu. Baca blog orang lain kemain la rajin siap ber'refresh' kot-kot empunya blog tu buat entry setiap jam. Bunyi macam kelakar tapi itu memang berlaku.

Hari ni patutnya pay day tapi dah bape kali cek tak jugak-jugak nampak amount tu berubah. Takut aku if jadi macam aku keje kat previous, previous company dulu. Ciri-ciri kesamaan dari segi environment dan company structure tu macam ada mirip. Oh! tidak. Nak mo.. nak mo.. Harap masalah teknikal aje ni.

Lately ni aku banyak berfikir. Nak resign kerja buat bisnes atau cari kerja lain. Bukan la kerja sekarang tak ok tapi macam aku kurang boleh nak adapt environment ngan cara kerja kat sini. Dari segi sosial pun. Aku rasa kadang-kadang macam depress gak sebab macam takde kawan. Yang ada hanya rakan sekerja. Paham tak maksud aku?

Dah cuba cari kerja dalam bidang IT kat Johor ni tapi susah betul nak jumpa kekosongan. Sampai aku rasa nak setup 1 company IT sendiri. Tapi banyak kekangan pulak. Katenye ada MSC tapi sampai sekarang aku tak tau kat mana. Bila fikir balik macam tak fair pulak bila bidang IT tu semua tertumpu kat KL sana je. Supposely it can be everywhere. Kata dunia tanpa sempadan.

Rasa down pulak menaip entry ni. Jadi ada baiknya aku stop. (Modal tak tau nak buat penutup entry ;p)

3 comments:

rosealley said...

lina, paham perasaan kamu, rakan sekerja laaaain dari kawan kaaan, sabar eh lina, do what u think the best

Anis Fendy said...

susah kn nk jmp company IT kt johor..anis ni degree je IT last2 keje bidang construction..sb nk cr keje dlm johor je..huhu..kalo lina set up company IT anis nak apply keje la..hehe

dd dudu said...

lina citelaa sume slow2. nak tahu gak perkembangan kamu disana ;)

hik2