Friday, August 10, 2012

Tenggelam Timbul

Salam Jumaat uols. Sekarang dah masuk 10 hari terakhir ramadhan kan? Pejam celik cepat je masa tu berlalu. Tapi bagi aku kalau bulan ramadhan je, masa tu macam cepat dari bulan-bulan yang lain. Macam 24 jam sehari tu tak cukup je. Ke aku sorang je rasa gitu?

Awal ramadhan tu aku ade gak berazam nak buat blog ni berseri sket. Konon nak rajin update berbuka apa, masak apa, share-share ilmu tapi tinggal azam jela. Bab update makanan tu aku rase macam tak patut dan kesian sebab buat orang terliur. Tambah-tambah yang jenis keje ngadap pc 24 jam. Siang-siang puasa tu mesti mengugel gambar makanan punya. Aku pernah punya experience macam tu. Eleh, korang pun sama kan?

Bulan puasa ni aku tak memasak sangat. Ntah la.. nak masak macam mood ke laut perginya. Even nak berbuka dan bersahur tak tau nak makan apa. Macam dewasa pulak sebab tak teringin itu ini time puasa. Make it simple je. Lagipun ramadhan bukan bulan pesta makan.

Few weeks ni jugak ada dugaan melanda famili belah din. One of the cousin didiagnose ada ketumbuhan kat lungs dia. Now, she is in ICU. Details, aku tak bape nak tahu sangat but kritikal la jugak. Takde tanda teruk-teruk pun, tup-tup.. dah serius.

Ala.. tiba-tiba my mind stop tak tahu nak tulis apa dah bila fikir pasal the sick cousin. Sedih, kesian bercampur-campur semuanya.Ya Allah! hope she will be ok. Lets make doa for her so that she will be ok.

No comments: