Tuesday, August 14, 2012

Persiapan Raya Tak Siap Lagi

Raya lagi bape hari je tapi sampai la ni aku ngan din tak beli baju raya lagi. Aritu nak menempah baju kurung takut baju tak muat sebab perut ni makin membesar. So, kena la beli ready made yang mana aku tak suka pakai baju ready made sebab badan aku ni bukan size standard. Tapi ade je caftan yang jenis half beli kat bandung 2 helai lagi tak pakai. Warna pulak pink ngan purple. Tapi takkan la warna-warna tu je. Nak gak kaler-kaler lain.Lagipun aku suka pakai baju kurung di pagi raya.

Kuih raya memang takde tempah-tempah. Nanti beli kerepek-kerepek je kot untuk bawa balik lipis. Yea! raya tahun ni raya lipis.

Kasut raya tak tau nak pakai kasut jenis apa. Aritu kat bandung ade gak beli wedges tapi gile ko nak pakai kasut bertumit time pregnant ni. Itu lepas bersalin nanti aku nak pakai. Awal kan aku beli ? Nak buat macam mana, kasut kat sana gojes sangat. Pastu murah pulak tu.

Duit raya din memang dah tukar siap-siap. Peruntukan dari aku pulak, ilek pocik. Aku kan surirumah je. Tumpang allocation dari din je :)

Kete getz dah anta servis sebab nak bawa balik raya kete tu. Aku tak tau pun kos bape. Kalau tanya pun bukan dia nak jawab.. bersyukur sebab ada suami yang bayar serba-serbi.

Korang dah siap persiapan raya? ke macam aku jugak?

1 comment:

Ayu Zarina said...

salam lina..
tak pe slow2 siap lah tu persiapan raya..

ah ah yang kat stadium tu...memang ramai sungguh org kat situ..