Thursday, April 17, 2014

Dah Start Merundum Dah Mood Memasak

Nak masuk 2 minggu mula la rasa malas dah.. sebenarnya pening juga nak mencabar diri masak benda berlainan tiap-tiap hari..

tapi dalam malas-malas tu kena jugak rajinkan diri sebab Ibrahim macam nak makan yang mummy masak je.. sedap sangat ke mummy masak sayang?? serius ini aku tak tipu.. dah buat few testings. kalau mummy yang masak memang berselera habis.. kalau beli or orang lain masak dia tak nak makan atau makan sikit je..

ini je nak tayang..
ikan cencaru masak merah
Ikan cencaru biasanya orang masak sambal tapi aku malas nak rebus & tumbuk cili kering maka terjadilah ikan cencaru masak merah.

tomyam ayam 
 Din beli pes tomyam masa kat padang besar hari tu. Aku try-try masak tomyam. Macam tak pernah buat kan? so apa salahnya try.
brokoli goreng ikan bilis
Brokoli ni aku tak guna  ikan bilis pure tau. Aku guna ikan bilis kiub je.

Oh ini cerita pasal Ibrahim Ikram pulak.Ibrahim sekarang suka sangat tiru apa yang kitaorang buat. kadang tu tak sedar pun bila dia belajar. Macam dalam few days ni dia akan cari kunci kereta pastu duk cucuk kat kereta mainan dia. Agaknya nampak din selalu buat. the same key dan cara yang betul pulak tu. pastu nampak kereta din dari jauh dia buat-buat nak tekan alarm. Aku ade letak video dalam instagram. Nak letak kat sini macam tak reti. korang pi visit instagram aku jela ey. ID: 'haslinahairudin'.

pastu hari tu bapak mertua aku bentang sejadah nak solat. Pastu dia pergi ambil wudu' tinggalkan sejadah tu. Pastu ibrahim boleh naik atas sejadah. berdiri tegak then terkumat-kamit mulut macam kita baca bacaan solat tapi tak bunyi suara. kelakar ok. sebab dia ikut apa yang kita buat. may be tengok sesiapa solat dalam rumah ni pastu tiru.

No comments: