Wednesday, July 13, 2011

Amukan Puaka Pagi Isnin Episod Akhir

Mesti ada yang tertanya-tanya apa jadi dengan kes astro aritu. Meh, nak stori-mori.

Aku tak call pun diorang tapi aku sms and missed call je. Bukan kedekut ke apa, sebab aku tak puas hati diorang buat aku macam tu. Ada pulak suruh customer sendiri call technician. Macam segala-gala caj kita je yang nak kena bayar. Nak buat report pun kena bayar. Bukan sepatutnya dah include dalam service caj memahal tu ke?

So, dapat la sms reply dari technician tu tapi mula-mula dia confuse aku siapa. Patutnya bukan maklumat contact aku diorang tahu ke? So, dia cakap keesokan hari akan datang tengok apa masalah tapi tak cakap pukul berapa. Fine, aku layankan aje. Ingat aku suri rumah agaknya yang duduk berkurung dalam rumah 24/7. Dah la reply sms aku memang lambat sangat. Waktu ni dah melepasi waktu 48 hours feedback yang astro cakap tu.

Esok after kerja takde pun diorang call/sms cakap nak datang pukul berapa. Balik kerja, aku sms tanya bila nak datang rumah check astro?Dia reply: Awak call assistant saya bla..bla.. Aku call assistant tu tak dapat so aku sms technician tu cakap telefon tak angkat. Technician call aku cakap assistant dia sudah on the way. What? Suka-suki je nak datang tak bagi pukul berapa. Kesian aku tau, terpaksa bawa kereta laju-laju.

Sekali, aku sampai rumah tengok assistant tu pakai baju sukan macam nak gi main bola/futsal. Tak bawa apa-apa peralatan. Assistant ini orang yang sama pasang astro aritu. Aku pun cakapla aku suspek sebab piring salah pasang. Assistant tu cakap esok baru dia betulkan sebab tak bawa
peralatan.

Esoknya astro aku dibetulkan dan sekarang dah ok dah.

Lama kan nak dapat bantuan teknikal. Aku rasa proses pihak astro ni berbelit-belit la. Memang tak patut sangat-sangat service charge naik sebab quality of service very low.Aku report pagi isnin,petang khamis baru betulkan.

Tuesday, July 12, 2011

Dah Nampak Kesan Premium Beautiful (PB)

Last week aku ada post status kat fb


So, sabtu lepas masa aku pakai PB. Guess what?rupanya aku dah pakai cangkuk ke 2 dah. Memang ada kurang inci jugak. Sejak try PB memang ada banyak kesan positif kat badan aku.

Ni aku list out kesan-kesan +ve tu:

# 1 - Berat aku senang nak turun pastu nak naik memang tak la. Paling-paling pun akan maintain je.

# 2 - Period kalau pakai PB berbeza dengan tak pakai PB. Time pakai PB, lancar dan cantik je warna period tu. Pastu tak berketul-ketul.

# 3 - Body Shaping ada improve dekat certain-certain part. Cik B tu ada beza la. Hasilnya makin cantik. Bukan aku syok sendiri cakap tapi suami cakap *ops!

# 4 - orang kerja dalam environment berekon ni susah betul nak berpeluh tapi bila pakai Pb mcm senang je peluh keluar. Aku suspek may be berlaku fat burning time tu.

# 5 - Bila time tak pakai PB pun, memang aku rasa sangat jeans aku longgar. Maknanya body shaping tu bukan kesan sementara je.

Aku dengar PB ada bagi rebate. Huhu.. din belikan aku time takde rebate pape pun. Kami bukan orang kaya tapi kami sekadar berusaha. Jadi sesiapa nak tahu macam mana orang biasa-biasa macam aku leh pakai PB, do email me atau contact me personally. Aku nak cite direct takut ada term n condition company jual PB tu yang aku tak tahu. Lagipun banyak benda +ve tu aku tak cite detail sebab takut ada yang claim blog aku ni censored pulak ;p

Monday, July 11, 2011

Diari PJJ : Naik Bas Canggih

Sekarang aku masih mamai-mamai lagi. Mengantuk sesangat sebab subuh tadi baru sampai KL. Dah jadi rutin aku berulang-alik KL-Johor-KL every weekend. Penat tu tolak tepi janji dapat spend time dengan suami kesayangan.

Aku bertolak kol 1.30 pagi. Naik bas Five Star. Canggih oh bas ni. Bas 18 seats, siap kerusi ada suis nak kedepankan,kebelakangkan, naik-turun. Aku suspek itu kerusi urut sebenarnya sebab ada suis yang aku tak tau fungsinya. Pastu bas tu setiap seat ada 1 screen siap benda alah apa yang korang tekan-tekan masa main game tu. Joystick ke apa namanya.Aku bukan kaki game tu yang tak tahu nama benda alah tu.

screen untuk main game kot?
Sepanjang perjalanan aku tidur je tapi ada je aku terjaga. yelah.. kadang bas goyang-goyang kan, rasa jugak tau. Kol 530 pagi lebih kurang sampai Terminal Bas Bersepadu (TBS).Sampai-sampai terus ambil ERL. ERL sekarang dah start operasi seawal pukul 4 pagi untuk kemudahan orang yang ada flight pepagi.

Aku naik ERL sampai Putrajaya sebab jumaat lepas dah tinggal kereta dekat park n ride Putrajaya Sentral tu.Senang la parking situ. Bayar pun tak mahal sebab security 24/7. Dah banyak kali aku parking situ.

Balik rumah solat subuh then sambung tidur balik. tapi aku still mamai-mamai sebab tidur macam tak puas. Terpaksalah tunggu lunch baru dapat take a nap sekejap.Bila dah mamai ni, monday blues la romannye.

Friday, July 8, 2011

Coret Coret Lina

# 1 - Dah dekat sebulan aku balik Johor tiap-tiap weekend. Walaupun penat rasa seronok balik jumpa orang tersayang.

# 2 - Aku selalu rasa nak shopping secara online atau tak online tapi last-last rasa macam 'takpelah.. tak penting pun. Baik saving'.

# 3 - This week angin memasak datang, mungkin sebab aku puasa kot, tu yang tekak rasa nak makan home made je. Lagi 1, aku pening makan masakan kedai. Banyak sangat minyak. Pening..pening..

# 4 - Tabung suka-suka dah beli tapi aku tinggalkan kat Johor. Jadi bila dapat RM5 dan  syilling 50 sen, aku still simpan dalam purse, cuma aku tak guna la. (aku buat tabung macam viruspadu dan ceeramoon tapi aku tambah syilling 50 sen).

# 5 - Sorry, aku masih tak reply komen-komen korang. Tu sindrom penyakit M. Sorry bebanyak tau. Jangan serik nak komen, aku baca tau komen-komen korang =)

Rasanya tu je kot untuk coret-coret kali ni.

Thursday, July 7, 2011

Cerita Tentang Susu

Aku selalu mengadu dengan din yang gigi geraham bongsu aku tak habis-habis lagi tumbuh. Rasanya last year aku dah cerita yang aku sakit nak tumbuh gigi ni. Macam makan bulan jugak la gigi tu nak keluar. So sepanjang tu la aku rasa sakit bila nak buka mulut luas-luas atau nak kunyah makanan.

gambar daripada google.com
Bila dah cerita dengan din, din cakap mungkin aku tak cukup kalsium jadi gigi tak leh terbentuk. Mungkin ada logiknya sebab kalsium memang penting untuk pembentukan gigi (macam iklan ubat gigi tu cakap). Few years back memang aku kategori yang pernah admit hospital sebab kurang kalsium. Tak tahu kenapa aku tak cukup kalsium macam orang lain. Mungkin jugak sebab aku minum milo je sejak baby. Ya, saya memang tak minum susu masa kecik-kecik.

Din suruh aku minum susu. So start beberapa hari lepas, aku mulakan minum susu tiap-tiap hari 1 gelas. Hingga hari ni, aku rasa yang gigi aku dah kurang sakit. Harap tumbuh la betul-betul ey wahai gigi.

Aku pernah dengar kawan aku cakap, if pregnant ada orang sampai patah gigi sebab tak cukup kalsium. Yelah, during that time kalsium memang sangat penting untuk pembetukan baby dalam perut. Takut kan dengar? Aku mula la berfikir, apa akan jadi kat aku ni nanti. Oh my!

Tuesday, July 5, 2011

Amukan Puaka Pagi Isnin Continues..

Pagi tadi aku dapat call from Astro. Ingat technician dia call nak setup appointment ke apa. Rupanya bukan. Dibaginya aku nombor telefon technician tu suruh aku call. Apa punya service ntah. Aku malas nak mengabis duit membayar bil untuk call technician tu. Kalau korang, korang buat apa? Tunggu technician tu call ke korang call?

Astro aku tu semalam elok je sebab aku suspek kesnya diaorang pasang piring tu kena cermin tingkap jiran atas. Kalau siang hari jiran tu buka tingkap, siaran astro aku ting tong. Apa punya bingai la pasang gitu gaya. Memang aku nak suruh diorang pasang tempat lain pulak supaya siaran astro aku tak diganggu. Wa bayar mahal ma..

Aku Suka Cuba Makanan Baru (4)

Orang lain duk heboh pasal tutti fruitti, frozen yogurt(froyo) kat twitter. Aku tak pernah try lagi walaupun pernah nampak franchise tutti fruitti ni kat IOI puchong. Bila ramai orang duk berkicau-kicau 'sedap la.. best la.'. aku pun teringin nak try.

Ajak din makan kat franchise Johor tapi din bz la pulak. Tapi macam rezeki nak dapat makan gak, ada buka franchise baru kat Cyberjaya. Siap dapat 50% discount lagi. So, semalam dah pergi cuba. Bagi aku ok la sebab memang aku suka yogurt tapi ntah kenapa aku tak rasa nak lagi lepas tu. macam sekadar cukuplah dapat rasa dah.Semalam try perisa red velvet, buah delima ngan green apple.

Sebab ramai sangat nak merasa tutti fruitti pada harga 50% discount, froyo aku dah cair sikit masa tgh beratur. Tengah-tengah hari panas makan benda-benda sejuk ni memang mendamaikan tekak la. Harga tutti fruitti ni mahal la sikit so takleh nak selalu sangat makan bagi aku yang tak kaya ni. Kadang-kadang boleh la.


p/s: This weekend ada buka franchise baru kat bandar tasik pemaisuri. Akan ada jugak discount 50%.