Siapa yang follow twitter aku mesti tau yang aku banyak kali tweet pasal iphone. Aku tengah survey pasal iphone. Teringin weh nak pakai. Tambah-tambah pulak enset aku dah tunjuk ciri-ciri nak nazak. Usia enset aku lagi few months nak cecah 5 years. Aku tak pernah pulak tu tukar bateri ke apa. Just few times tukar charger baru.
Aku dah survey kat web-web service provider. Ada yang sediakan plan yang best, ada yang mahal.Pastu ada gak risik2 kat kawan-kawan yang pakai iphone. Ada yang beli sendiri then subscribe data plan. Ada gak yang amik plan membeli iphone by service provider.
After survey then tengok kos yang beriban-riban tu aku macam rasa 'erm, seriously nak amik iphone ni?'.Macam tak mampu pulak. Even din cakap ok la tu dan dah time pun untuk get a new one.Sebab enset sekarang ni dah pulang modal pun.
Ada sesiapa tak nak convince aku sama ada beli atau tak. Nak fakta melibatkan kos dan impact. May be this can help me to decide.